Isnin, 25 Januari 2010

CABARAN BARU


Pertama kali menjejak kali ke Sekolah Kebangsaan Ladang Ulu Remis memberi 1001 perasaan kepasa saya, manakan tidak… tidak pernah tergambar difikaran saya akan ditempatkan disini apatah lagi di sebuah Ladang Kelapa sawit kira-kira 40 minit memandu dari rumah saya, Walaupun suami amat biasa dikawasan ni dan kawasan-kawasan ladang di negeri Johor namun ianya amat asing bagi diri saya.Pelbagai persoalan dan pertayaan menerjah diri saya…pun begitu saya cuba gagahinya.


Betul kata orang tak kenal maka tak cinta,saya tersentuh untuk mendidik anak murid saya yang terdiri dari anak-anak pekerja Ladang Kelapa Sawit ini…saya bertekad akan memberi yang terbaik untuk sekolah ini, khususnya dalam memulihkan pelajar-pelajar pemulihan khas yang saya di pertanggungjawabkan ke atas saya untuk dipulihkan. Kata orang Jika takutkan Ombak usah berumah ditepi pantai...dan sememangnya saya cukup bersedia kearah itu..usahkan ombak.. jika tsunami sekalipun akan cuba saya harungi demi menjayakan tangungjawab yang diletakkan dan diamanahkan pada saya.


Dikesempatan ini, saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih yang tak terhingga pada semua warga sekolah terutamanya Guru Besar dan semua rakan seperjuangan yang sudi menerima saya seadanya disini.Tak lupa juga untuk suami tercinta yang banyak bekorban demi memastikan cita-cita saya tercapai.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan